Aby dama nie szła sama – to hasło naszej kampanii, która ma uwrażliwiać społeczeństwo na obecność psów przewodników w przestrzeni publicznej.
Punktem wyjścia naszej kampanii był słynny obraz Leonarda da Vinci pt. “Dama z gronostajem”. Poprzez “Damę z labradorem” chcemy zwrócić uwagę na sztukę, malarstwo, które często jest uznawane za dziedzinę życia niepotrzebną osobom niewidomym. Współczesne galerie sztuki są dziś bardzo często otwarte na osoby ze szczególnymi potrzebami, a audiodeskrypcja z powodzeniem pozwala na poznawanie dzieł sztuki.
Labrador i biała laska to niemal kulturowe symbole niewidomych, a na obrazie malarskie emblematy, które mają przypominać o tym, kto jest w centrum naszej kampanii. To osoby, które straciły wzrok, ale chcą czerpać z życia i angażować się w życie społeczne i zawodowe. To dla nich zbieramy 1% podatku, aby móc wyszkolić kolejne psy przewodniki.
Zapraszamy do wysłuchania podcastu Radia dla Ciebie “Południe z animuszem”!
Patronat medialny:
Projekt wizualny: to/studio
Na potrzeby kampanii wykorzystano wykorzystano obraz Leonarda da Vinci Dama z gronostajem, ze zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie / Muzeum Książąt Czartoryskich, fot. Archiwum Fotograficzne Muzeum Narodowego w Krakowie.